Íme a második rész. Az előző leginkább London hagyományos nevezetességeire koncentrált, a történelmi látványosságokra, ez a rész inkább a modern Londonról, technikai, műszaki szempontból izgalmas látnivalókról szól. Nyilván lesznek olyanok, akiknek nem fog tetszeni, akik ebben semmi izgalmasat, érdekeset nem találnak, ők akár egy az egyben kihagyhatják ezt a napot.
Tehát a reggel metrózással kezdődik, a cél North Greenwich, a Jubilee line-on. Az ok amiért ide érdemes elmenni pedig az O2 aréna. Az O2 egy brit mobiltelefon szolgáltató, és ők a főszponzorai az arénát működtető szervezetnek, ezért viseli az aréna a nevüket. Jó kis reklámnak tűnik, mert évi több mint 2 millió eladott jeggyel az O2 a világ legforgalmasabb rendezvény- és sportcsarnoka. Méretei lenyűgözőek, már a levegőből is uralja a látképet. Érdemes a környéken is körülnézni kicsit, néhány igen érdekes homlokzatú, modern épület áll a csarnok szomszédságában. Aki egy kis kalandra vágyik, akár meg is mászhatja az arénát, részeltek itt. Ha a kilátást szívesen élveznénk, de efféle kalandra nem vágyunk, a megoldás ay Emirates AirLine. Mielőtt azonban erre felszálnánk, érdemes lemenni kicsit a Temze partra. Ha eltekintünk kelet felé, jól látható a Thames Barrier, a londoni árvízvédelmi mű.
Az Emirates AirLine a nevében szereplő légitársaság által finanszírozott drótkötélpálya, amivel 110 méteres magasságba emelkedve kelhetünk át a folyó túloldalára. A libegőtől abban azért különbözik, hogy itt zárt kabinokban történik az utazás. Érdemes kipróbálni, Oyster pay as you go kredittel használható. Az északi parton a Royal Victoria DLR állomás közelében "szállunk le". Innen a könnyű vasúttal érdemes megközelíteni a modern London kihagyhatatlan látnivalóját, Canary Wharfot. Már Greenwich-ből is látszanak az égbe szökő irodaépületek. Ez London új pénzügyi központja, több bank központi épülete is itt található. A méreteikkel lenyűgöző épületek között sétálva több furcsaságra is figyelmesek lehetünk, mesterséges öblök, raktárházakra emlékeztető, felújitott épületek, lecsupasyított portáldaruk. Canary Wharf régen kikötő volt, egészen a 20. század közepéig, ez volt London első számú kikötöje. A nagy tengerjáró hajók azonban már nem képesek idáig felúszni a Temzén, ezért új kikötő épült a folyó torkolatában, ez pedig elnéptelenedett és rozsdatemetővé vált, majd a tudatos várostervezésnek köszönhetően újjáéledt, igaz más funkcióval.
Magunk mögött hagyva a felhőkarcolókat egy parkon át jutunk el a félsziget déli végébe. A cél Greenwich, a Temze túlsó partján. A folyó alatt gyalogosan vagy a DLR-ral kelhetünk át. Igen alatta, itt híd nincs, és igen, akár gyalogosan is. A félsziget déli végén, az Island Gardens-nél van egy kis kupolás épület, abba kell bemenni. Hosszú csigalépcsőn kell lemenni, ami egy alagútba vezet, ezen lehet átkelni a Temze alatt. A folyó túlsó partján egy szépen felújított klipper áll. Itt található a Királyi Tengerészeti Akadémia, és a hozzá tartozó múzeum. Érdemes egy sétát tenni a történelmi épületek között. Az akadémia szomszédságában található a Greenwich Market. Maga a piac nem nagy szám, de kitűnő hely egy ebédhez. Tovább távolodva a folyótól a főutat keresztezve elérjük a Greenwich Parkot. A Parkban található a Greenwich Observatory. Az épület előtt egy acél csík jelöli a keleti és a nyugati világ határát, vagyis a 0. hosszúsági kört.
Greenwich-ből hajóval érdemes visszamenni a belvárosba. A Temzén rendszeres hajójárat közlekedik, napközben nagyjából 20 percenként mennek a hajók. A jegyet az Oyster kártyával is meg lehet venni a pay as you go kredit terhére, ekkor még kedvezményt is adnak. A hajó Embankmentig közlekedik, ez a Charing Cross mögött van. Aki nyugatabbra is felfedezné a várost hajóval, annak itt át kell szállnia egy másik járatra. Ezek a hajók azonban jóval ritkábban járnak és csak este, de egészen Putney-ig közlekednek. Részletes menetrend és díjszabás itt található.
Cutty Shark
Royal Navy College
Royal Navy College
Greenwich-ből hajóval érdemes visszamenni a belvárosba. A Temzén rendszeres hajójárat közlekedik, napközben nagyjából 20 percenként mennek a hajók. A jegyet az Oyster kártyával is meg lehet venni a pay as you go kredit terhére, ekkor még kedvezményt is adnak. A hajó Embankmentig közlekedik, ez a Charing Cross mögött van. Aki nyugatabbra is felfedezné a várost hajóval, annak itt át kell szállnia egy másik járatra. Ezek a hajók azonban jóval ritkábban járnak és csak este, de egészen Putney-ig közlekednek. Részletes menetrend és díjszabás itt található.
No comments:
Post a Comment